Dag 6 en 7 Ninh Binh t/m Dong Hoi

29 april 2017 - Hoi An, Vietnam

Dag 6 Ninh Binh - Tam COC - Vinh
We starten vandaag met een vroege fietstocht van 1,5 uur door de rijstvelden waarbij we gestalkt werden door 2 fotografen die te pas en te onpas foto's van ons maakten die we achteraf uiteraard konden kopen.
Vlak bij het hotel nog een markt bezocht en een Tomb Raider achtige tempel.
Na de fietstocht op pad voor een boottocht bij Tam COC ook wel Halong Bay on land genoemd. Samen in een sampan die door een vrouw met haar voeten werd geroeid.
Onderweg gingen we door 3 grotten heen. Mooie toch langs kalkbergen en rijstvelden.
Langzaam gaan we de zon zien en wordt het steeds warmer.

Dag 7 Vinh - phong Nha - Dong Hoi
Vandaag 30 april, in Vietnam wordt dan Bevrijdingsdag gevierd en zijn ze een week vrij. Dit is goed te merken want het is meteen een stuk drukker.
We bezoeken een markt waar veel dieren worden verkocht, achterin de markt hebben we ook een aantal executies van kippen gezien. Ze vinden dut heel gewoon.
Na stevig onderhandelen worden er 3 Vietnameesche hoeden gekocht voor de dames.
We vervolgen onze route over de Hoi Chi Min trail, een mooie route die door de Vietnamezen tijdens de oorlog werd gebruikt om oa wapens te vervoeren.
Onderweg stoppen we bij een monument voor 10 meisjes die bij een bombardement zijn omgekomen, ook offeren we hier wat nep- geld.
Na de lunch met de boot naar de Phong Nha grotten, een Unesco erfgoed, het laatste stuk dien we te voet. We worden links en rechts ingehaald want veel fatsoen hebben ze niet. Na de grotten onze eerste bomkraters gespot en daarna naar het hotel.