Dag 18 - 11 mei

11 mei 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Vanochtend om 06.45 u vertrokken o. Tijdens de ochtendspits, wat een onophoudelijke stroom van scooters en bromfietsen is, op tijd te komen voor de excursie naar de Cu Chi tunnels. Een ondergrond tunnelstelsel van de Vietcong welke tijdens de oorlog gebruikt werd om aan de Amerikanen te ontkomen. In Trang Bang bezoeken we de plek waar de foto werd gemaakt van Kim Luc, het meisje van de napalm. In haar ouderlijk huis woont nog de schoonzus van Kim. Daar krijgen we een documentaire te zien van het bombardement met Napalm (benzine met verdikkingsmiddel) in juni 1972 en hoe t verder is gegaan met Kim. Deze woont nu in Canada en heeft n gezond zoontje. In haar voormalig ouderlijk huis
krijgen we een noodles soep (Pho) als lunch aangeboden. Daarna een ceremonie bijwonen bij de Cao Dai tempel. Daarna busrit van 2 uur terug naar ons hotel in Saigon. De rest van de middag doorgebracht met winkelen op de markt en savonds heerlijk uit eten geweest.