18 en 19 juni Vancouver Island

19 juni 2018 - Victoria, Canada

18 juni en 19 juni Victoria (Vancouver Island)

Vandaag vroeg uit de veren want we willen de Ferry naar Vancouver Island van 11.00 uur halen die ons in 5 kwartier daar naar toe zal brengen. Nou NIET dus! Bij de office van de terminal hebben ze onze voucher met bestemming Nanaimo ingecheckt als bestemming Langdale... i.p.v. om 11.00 uur de ferry ging hij pas om 14.30 maar ja wij nog geen argwaan want dat kan gebeuren... alleen toen we 5 minuten op weg waren en de boot een totaal andere kant opging als waar Vancouver Island ligt ging er toch wel n lampje branden dat t niet helemaal klopte. Wij naar de chief steward vd boot en bleek dat ze ons inderdaad op n verkeerde boot hadden gezet... alle hens aan dek dus!! Wij kregen daarna een VIP behandeling om te zorgen dat wij zo snel mogelijk als de Ferry aangelegd was wij weer terug konden naar de vertrekhaven (horseshoe bay) om onze juiste boot te nemen. Deze ging om 18.00 uur. Ter vergoeding kregen we een dinerbon om de gemiste vakantiedag goed te maken. Om kwart over 7 op de juiste plek afgezet en rond half arriveerden wij op de camping waar we onder t genot van een heerlijk blikje bier/glas wijn alles van ons af hebben kunnen laten glijden. Al met al een bijzondere dag waar we toch veel gelachen hebben.

19 juni Victoria - dag 2
Na t ontbijt met de plaatselijke bus naar t centrum en fietsen gehuurd waar we in 3 uur de stad hebben verkend. Victoria is een zeer engels aandoende stad en dat is niet zo vreemd want Vancouver Island is vanaf 1849 een Britse kroonkolonie waarvan dus Queen Elisabeth ook echt de koningin is. Je ziet t "engelandgevoel" terug in de goed onderhouden tuinen, parken en huizen. Na t fietsen heerlijk geluncht en daarna t stadje ter voet verder verkend. Fisherman's Warf is wel heel apart met al die gekleurde houten restaurantjes en huizen.
Ook veel totempalen bewonderd. Al met al weer n leuke dag met heerlijk weer! Morgen weer n overtocht met de Ferry naar Vancouver voor onze 2 laatste dagen!

1. Loes de Keijzer:
    20 juni 2018
    Waar een spanning! Gelukkig goed afgelopen. Wat wel mooi is om na te vertellen bij een goed glas wijn! Fijne reis verder;-)))