Dag 17 - 10 mei

10 mei 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Dag 17 - 10 mei

Vanochtend om 8 uur vertrokken op weg naar Saigon (ho chi mihn city).
1e fotostop was bij n plantage waar "drakenfruit" wordt verbouwd. Daarna naar een lakfabriek waar je kon zien hoe de souvenirs gemaakt worden zoals sieradendoosjes, schilderijen etc welke met eierschalen en verf prachtig versierd werden met 18 aflaklagen. Dit is dus zeer arbeidsintensief dus bijvoorbeeld een schilderijtje van miss Saigon kost zo ongeveer 130 euro... niet gekocht dus maar wel 1 van de weinige souvenirs die we echt mooi vonden. Tijdens de vele uren die we in de bus doorbrengen worden er altijd door de (Engelstalige gids) en onze reisleidster Esther wetenswaardigheden verteld over gewoontes in Vietnam, de geschiedenis van de oorlog in Vietnam, voeding, tradities enz.. Vandaag vertelde Din over zijn huwelijksvoltrekking van 7 jaar geleden. Je vraagt eerst aan de ouders of zij akkoord gaan met t voorgenomen huwelijk. Deze kijken dan of de sterrenbeelden bij elkaar passen.
Bijv een tijger (tweeling Nol) kan niet samen met een aap (maagd Rita), dus in Vietnam hadden Rita en Nol nooit n paar geworden...want de tijger had de aap opgegeten....en dit is geen grapje want dit is op t boerenland nog steeds traditie! Loes (aap) en A3 (paard), Jan (haan) en Anita (aap) passen prima bij elkaar-♡♡

1. Rita:
    13 mei 2017
    Pfff gelukkig wonen we niet in Vietnam, en kon ik gewoon met mijn tijger trouwen ,.
    Lieve Jan en Anita.wij reizen met jullie mee en het is weer een fantastische reis ,dank zij jullie heb ik nu een mooi reisverslag,dikke kus .....die krijg en jullie straks bij het onbijt