San Francisco

2 juni 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag de laatste etappe met de auto van 200 km naar San Francisco, een pittige route door een stedelijk gebied. De temperatuur liep snel terug, en in San Francisco was het nog maar 20 graden, dus korte broeken weer terug in de koffer. Bij het hotel aangekomen bleek onze kamer nog niet beschikbaar te zijn, dus zijn we de auto maar gaan inlleveren na ruim 2900 mijl trouwe dienst. Wandelend terug naar het hotel, een wandeling van 15 minuten, helaas nog geen kamer beschikbaar dan maar San Francisco gaan verkennen. Als eerste kwamen we het beroemde trammetje tegen waar we de nodige foto's van hebben genomen, via de Chinese wijk kwamen we uiteindelijk bij Fishermans Warf waar we naar goed zoeken eindelijk een bar ontdekken waar we wat konden drinken met uitzicht op Alcatraz. Vlakbij lagen honderden zeeleeuwen te zonnen, deze waren een aantal jaren geleden aankomen waaien en zijn nooit meer weg gegaan. Terug naar ons hotel met de tram, snel wat eten en redelijk vermoeid terug naar ons hotel.

1. Stephan:
    4 juni 2015
    De zeehonden zijn er weer!? Ze waren even weg tijdje... Als het goed is zijn ze gekomen na een aardbeving.. Tenminste dat is mij verteld;)