San Francisco -dag 2

3 juni 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag wekker op 7 uur gezet want we hebben n reservering voor overtocht Alcatraz om 10.30 uur. Leuk adresje van receptioniste gekregen voor ontbijtje, maar... na ruim 15 minuten lopen aangekomen en blijkt dat deze op woensdag is gesloten ! Toen maar snel ontbijt bij Starbucks. Trammetje genomen dat er normaal 35 minuten over doet..maar je raadt t al nu bijna een uur! 5 minuten voor vertrek komen wij bij de boot aan en mochten gelukkig nog mee. Alcatraz is tot 1963 in gebruik geweest als gevangenis waaruit t nog nooit iemand gelukt is te ontsnappen. Na n leuke audio-rondleiding met Nederlandse begeleiding waren we goed geïnformeerd over t reilen en zeilen binnen de toenmalige gevangenis. Bij Jan ontstond er bijna verlangen naar n verblijf in deze gevangenis; veel spaghetti eten, n eigen kamer, 1 uur per dag luisteren naar n sportprogramma op de radio, spelletje dammen/schaken en 1x per week bieb! Daarna nog naar de "Lombardstraat" geweest, deze is bekend vanwege de kronkels in de weg waar auto's als n slang doorheen worden geleid (zie foto). Dit was weer n vermoeiende maar leuke dag. Morgen nog 1 dag San Francisco..

1. Shelley:
    4 juni 2015
    Hahaha Jan zn prive vakantie adresje