We zijn onderweg

4 juni 2018 - Osoyoos, Canada

Zaterdag 2 juni begon ons avontuur, Stephan bracht ons naar Schiphol en om 13.00 vertrok ons vliegtuig voor een vlucht van 9.45 naar Vancouver. Via Schotland d, IJsland, Groenland en NoordCanada kwamen we aan om 13.45 locale tijd, na keurig afgeleverd te zijn bij ons hotel vielen we al om van de slaap maar we hebben vol gehouden tot 19.00. De volgende dag zaten we al om 6.00 bij de mc Donald's te ontbijten. Om 8.30 werden we opgehaald door Keith van Fraserways die ons bij het camperverhuurbedrijf bracht. We waren een van de eerste dus de formaliteiten afhandelen ging snel maar toen kregen we nog uitleg van een niet al te geduldige Nederlandse jonge meneer, die 2 oudere mensen de beginselen van een camper moest uitleggen, maar uiteindelijk snapten we het grotendeels en na 2 uur gingen we op pad richting Manning provincial park.
Na 100 km in de stromende regen eerst boodschappen doen in een gigantische supermarkt waar Anita maar geen genoeg van kon krijgen, Jan wel, en nadat we alle noodzakelijke boodschappen en drank hadden verder op weg naar de 1 e camping en daar kwamen we bij een splitsing en het bord van de camping stond in het midden en natuurlijk kozen wij de verkeerde afslag, na 25 km (1 uur) over een hobbelige onverharde weg in de regen zijn we maar teruggaan, na overleg met een tegenligger in een terreinwagen en toen de andere afslag genomen die wel goed was (mijn vuurdoop als camperchauffeur heb ik inmiddels wel gekregen, ik kan er zo de crossbaan mee op).Bij een meertje hebben we onze eerste nacht in de camper doorgebracht.
De volgende dag lekker gewandeld maar we moesten opschieten want om 1100 moesten we er al weg zijn. Op weg naar Hope voor een korte rit van 60 km, na een bezoek aan een dorpje en nog even shoppen zaten we om 1500 lekker in de zon op de camping met een wijntje en een biertje en met uitzicht op prachtige bergen waar op sommige plekken nog sneeuw ligt.

1. Jeanette:
    6 juni 2018
    hoi Jan en Anita, geniet van jullie vakantie in het fantastisch mooie Canada. Ben benieuwd naar het eerste berenverhaal :-)
    groetjes, Jeanette
  2. Loes de Keijzer:
    Hoi Jan & Anita,
    Wat een geweldig nieuws dat alles goed is verlopen. Ik hoop dat jullie verdere reis ook aangenaam gaat. Heel veel plezier tijdens jullie avontuur en houd ons op de hoogte. Groetjes.

Loes & Adrie
  3. Rita:
    Hoi buurtjes,
    Super leuk om weer al lezend met jullie mee op reis te gaan.
    Heel veel plezier en geniet van al het moois,
    Gr. Nol en Rita xxxx
  4. Birgit Doorn:
    Ziet er goed uit hoor.
    Hoezo oudjes moet ie maar wat geduldiger zijn.
    Heel veel plezier.

Groetjes Birgit