14 en 15 juni Clearwater e.o.

15 juni 2018 - Clearwater, Canada

14 juni van Jasper naar Clearwater BC
Vandaag reisdag van 325 km. Niet al te vroeg op weg gegaan vanwege ons "filmavondje" van gisteravond. Lange rit voor de boeg en t weer is kortgezegd bar en boos. Veel regen met af en toe een heel klein zonnetje. Onderweg gestopt bij Mountain Robin Provincial Park. En foto's genomen van de hoogste berg van de Canadese Rockies de "Mountain Robin welke 3.954m hoog is. Lekker "bakkie" gedaan en toen op weg gegaan naar Blue River voor onze River safari. Deze 2 uur durende tocht op de rivier is bedoelt om beren te "spotten" maar helaas... Wij hebben ze niet gezien:). Maar toch n leuke boottocht gehad met lekker eten zoals n zalmburgers en een buffaloburger. (Smullen :). Om kwart over 5 arriveerden we bij onze camping in Clearwater "Dutch Lake Resort & Campground " wat n superplekje zeg! Helemaal vooraan een plekje met onze camper met uitzicht op meer.

15 juni - 2e dag omgeving Dutch Lake
Vanochtend natuurlijk even voorraden in de supermarkt bijgevuld en naar de liquer geweest.
Daarna op pad naar "Spahats falls" en de 4e grootste waterval in Canada " Helmen falls" . Deze waterval is met zijn 141 meter hoogte 3x zo hoog dan de Niagara watervallen. Mooi om te zien maar t stikt er vandaag muggen dus dat is even jammer... Vanmiddag in t zonnetje lekker even samen n kajaktochtje over t Dutch Lake gedaan en als afsluiting heerlijk gegeten bij "the painted turtle" . Lekkere verse zalm voor Anita en Jan gegrilde kip met veel garlic mmmmm... Weer n heerlijke dag geweest op naar de volgende camping.

1. Wilma:
    16 juni 2018
    superfoto's en mooie en leuke verhalen. Prachtige natuur. Jammer dat af en toe het weer niet meezit. Mag de pret niet drukken.