Icefields Parkway (Jasper)

12 juni 2018 - Jasper, Canada

11-6 maandag naar David Thompson resort
Vroeg op, om 7.45 reden we al weg, via Lake Louise de icefields parkway op, de mooiste snelweg in noord Amerika. Het begon ook te sneeuwen en was zeer koud. Bij Bow Lake gestopt en een bezoek gebracht aan num-ti-jah lodge, een oude gezellige lodge waar we ook koffie hebben gedronken. Het had gesneeuwd en was erg koud. Hierna verder, helaas waren veel parkeerplaatsen nog gesloten vanwege de kou. Bij saskatchewan river 40 km naar rechts naar David Thompson resort, hier al om 1200 aangekomen. Na gegeten te hebben een wandeling gemaakt naar Abraham Lake, gelukkig scheen af en toe de zon maar het bleef koud. Ook nog bij het helicopterveld gekeken en na de thee in het restaurant wat gedronken en heerlijk bier ontdekt: Kokanee.

12-6 dinsdag naar de gletsjer
Koude nacht, worden wakker met de zon. 9.15 op pad, voor de gletsjer waar we om 11.15 worden verwacht. Helaas veel werkzaamheden dus het werd krap, 15 min voor tijd aanwezig maar dan nog kaartjes zien te krijgen, met hulp van een mevr van de receptie is het gelukt en op het laatste moment konden we mee met de bus.
De bus brengt ons naar de gletsjer waar we met een speciaal voertuig verder gaan.
Het gletsjer voertuig kost liefst 1,3 miljoen dollar. Op de gletsjer is het 0 graden en er staat veel wind dus het is er koud, maar we hebben zoveel mogelijk kleren over elkaar heen getrokken dus het ging wel (in de winter zelfs -55). Echt een  geweldige ervaring.
Na de lunch 2 watervallen bezocht, de Sunwapta Falls en de Athabasca Falls.
Bij valley of the file lakes een wandeling naar het eerste meer gemaakt.
Rond 1800 bij de camping aangekomen, achteraf bleek dat we de camper op de verkeerde plek hadden gezet, 54A ipv 54H maar dat kon de pret niet drukken.

13-6 woensdag Jasper
Als we wakker worden loopt er een kudde Elks over de camping, dat is normaal op deze natuurcamping, 30m afstand houden dan gebeurt er verder niets.
In de Ochtend winkelen in Jasper, leuke (wintersport)stad en in de Middag naar Maligne Lake, inde stromende regen dus veel hebben we niet gezien.
 's-avonds Voor de verandering naar de bioscoop: Ocean 8 met Sandra Bulloc.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Birgit Doorn: