Naar Banff

10 juni 2018 - Banff, Canada

Banff
Na lekker van de zon genoten te hebben in Osoyoos zijn we op weggegaan voor een lange tocht naar Banff midden in de Rocky Mountains.  De 1e reisdag was 330 km, langs diverse meren maar niet veel spectaculaire plaatsen om de stoppen. Overnacht bij Revelstoke waar we dachten een kampvuur te kunnen maken maar helaas kon dit niet doorgaan vanwege de regen. De 2e reisdag was een prachtige tocht door dalen met beboste bergen, hier moesten we ook de park pas kopen van 136 dollar anders mochten we de parken niet in. Bij Yoho national park hebben we een wandeling gemaakt om het Emerald Lake en bij terugkomst bij de camper zat er een waarschuwing op omdat we onze Parkpas niet zichtbaar hadden opgehangen. Bij het Visitors centre hebben we dit moeten regelen. Aangekomen bij Banff konden we aansluiten in de file om de camping op te mogen, 2 rijen dik met niet alleen toeristen maar ook mensen uit Calgary want het was weekend. Ook kregen we te horen wat er allemaal niet mag, zoals geen kampvuur, om 23.00 stil en geen etensresten laten liggen en ...... er was ook geen WIFI. Inmiddels hebben we Britisch Columbia verlaten en zitten we in de provincie Alberta, hier is het ook een uur later, dus nog maar 8 uur tijdsverschil met Nederland, dus vroeg naar bed vanavond (we waren ook redelijk uitgeput van de reis).
De volgende dag op weg naar Lake Louise een van de hoogtepunten van Canada. Helaas waren we niet de enige maar dat kon de pret niet drukken, veel sneeuw gezien en mooie foto's kunnen maken (als de Japanners niet in de weg stonden). Op de terugweg nog even tanken, 103 liter (de camper loopt 1 op 4) en daarna een wijntje en een biertje.
De laatste dag in Banff was het koud, zwaar bewolkt en af en toe een bui, maar dat hield ons niet tegen. Met de gratis shuttle bus naar Banff en winkelen, er zijn heel veel winkels en gelukkig ook af en toe een pub. Zelfs was er een kerstwinkel waar je echt alles kon kopen voor de kerst, niets gekocht want kerststallen in je koffer is niet echt handig. Bijna alle winkels worden gerund door chinezen die zijn blijven hangen nadat de spoorlijn af was, voordeel was ook dat je lekkere noodle soep kon krijgen. Drank is duur in Canada, de goedkoopste wijn begin bij €10,- maar op iedere hoek zit een drankwinkel (kan je niet in de supermarkt halen) dus blijkbaar maakt de prijs niets uit.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Loes de Keijzer:
    11 juni 2018
    Het is, zo te zien, een heel andere reis dan we gewend zijn en de plaatjes zijn prachtig. Weer eens wat anders! Jammer dat je geen kampvuurtje mag maken maar dat komt nog wel! Jullie zijn net begonnen ;-))) Ga zo door. Prettige reis.
  2. Peter:
    13 juni 2018
    Ziet er goed uit Jan. Hopelijk genieten jullie net zoals wij. Maar dat zal ongetwijfeld.
  3. Jan & Anita:
    15 juni 2018
    We genieten volop, jullie ook een fijne vakantie. Ik heb de eerste foto's al gezien zien er weer mooi uit.